Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03.2016 19:00 - Ние сме МКК
Автор: ltalev Категория: Политика   
Прочетен: 764 Коментари: 0 Гласове:
1



Автори: Любомир Талев, Мартин Табаков.

През последните 25 години десницата в България, във всичките ѝ партийни разновидности, наред неоспоримите си успехи, има и своите провали. Неспособността да защити морално капитализма и да го реализира на практика, например, е част от фаталните загуби на партиите, етикетирали се като десни. Друг пропуск е нежеланието за имплементация на християнските ценности в десния дискурс. Наред с последните, десницата отказа да идентифицира себе си и с ясна национална кауза в рамките на интеграционните процеси в Европа.

Всичко това опредмети една десница, която нямаше стабилна основа под краката си. Тя редуваше власт и опозиция, но някак ценностната ѝ нишка не бе разпознаваема. Романтичният антикомунизъм се оказа недостатъчен, за да задвижва кръвоносната ѝ система. И до днес антикомунизмът има своя ценностен и мобилизационен ресурс. Но сам по-себе си той е недостатъчен, за да форсира една силна и разпознаваема десница, която освен да „отрича”, може и да „предлага”. Прагматичното естество на проблемите, които фалиралият социализъм завеща на България след 1989 г., не са алиби за това, че десницата в страната не успя да се заяви ценностно.

Казват, че и лявото, и дясното имат една обща цел в условията на демокрация: максимално много хора да живеят в оптимално добри условия. Последното дори се използва като аргумент в посока на това, че политиката се обезценностява и оттук ляво-десният диапазон от нагласи губи своето значение.
Ние, от Младежкия консервативен клуб обаче смятаме, че всяка една цел предполага и набор от набелязани средства, с които се постига желаният резултат. Това на практика означава, че макар и „изхвърлена” от целта в политиката, идеологията се завръща с пълна сила именно в начина на постигането на предварително дефинираната цел. Т.е ако на въпроса „Каква е целта?” отговорът между леви и десни може да е идентичен („Максимално повече хора да живеят по оптимално добър начин.”), то техният отговор започва рязка да се разминава при отговора на въпроса „А как ще постигнете това?”. Най-елементарният пример в този аспект е, че, за разлика от левицата, десницата желае да смекчи ролята на държавата в икономиката, разпознавайки не друг, а именно човека като основен двигателен механизъм за постигане на икономическо благоденствие.
Още от своето създаване в края на миналото хилядолетие, МКК е опит именно за ценностен превод на дясното. Желание за полагане на ясен идеологически фундамент, на базата на който да се търсят решенията от дневния ред на страната. Консерватизмът като светоусещане, т.е като напускащ дори тесния периметър на политическото, е полето, в което трябва да се търси отличимостта на проекта и амбиция „МКК”. В този смисъл, Клубът ни „лустросва” дясното, придавайки му ясна идеологическа конотация: Християнство, Отечество, Капитализъм, Евро-атлантическата цивилизация. Правейки това, МКК „страни” от общия „поток” на електоралните десници, доколкото техният характер е длъжен да смекчава ценностната си натовареност в името на възможността за популярна консумация. Още повече, че МКК има редица реплики спрямо електоралните десници, които, според нашия най-общ прочит, именно гонейки утилитарни цели, олевяват или се либерализират.

МКК винаги ще бъде контрапункт на подобни процеси, в които дясното спира да бъде такова. По Божия промисъл, сувернитетът е на хората, които делегират властови правомощия на своите избраници. Но това не означава отказ от политическо лидерство и прехвърляне на отговорности върху нещо или някой друг. Популизмът в политиката – бил той от либерално или националистическо естество – е вреден както за демагозите, които го експлоатират, така и за техните адресати. Затова и от МКК реагираме с особена раздразнителност, когато десниците започват да „контактуват” ценностно със субекти, чиято идеологическа хронология има анархистки или тоталитарни измерения. МКК винави ще бъде в опозиция и на гражданския тип популизъм, и на етническия такъв.

МКК има ясна ценностна координатна система, разпознаваема в базовите устои на консерватизма. За членовете на клуба, консерватизмът е преди всичко лично светоусещане, което допълнително се развива в конкретни идеологически пластове. МКК е отказ от ценностната мимикрия на различните представители на българското дясно през годините.
С вяра в Бога, МКК утвърждаваме християнските ценности като автентичен израз на дълбочината на човешкото същество. Християнското семейство е основна обществена клетка, в която Православният традиционализъм на българите е един от устоите на нашето бъдеще. Затова МКК е клуб на християните.

Евро-атлантическото пространство е геополитическият периметър, в който от МКК разполагаме цивилизационните избори на България. Членство и активността на страната в НАТО и ЕС е важна част от създаването на модерна в техническо отношение България. Затова МКК е клуб на евро-атлантизма. Това обаче не означава отказ от ценностно говорене в рамките на евро-атлантическата общност и безкритично възприемане на всички директиви и регламенти, идващи от Брюксел. МКК вярва в консервативната визия за ЕС като общност на суверенни християнски държави, изповядващи ценностите на свободния пазар, заложена от неговите бащи-основатели, и е готов да води битка за отстояването и налагането на тази визия.

Капитализмът и интеграцията на икономиката на България в структурите и логиката на свободния пазар е икономическата рамка, в която виждаме оптималното, макар и несъвършено, благоденствие на човека. Затова МКК е клуб на капитализма.

Националният сувернитет и интерес на Отечеството ни, както и защитата на правата на нашите сънародници зад граница, винаги ще бъдат приоритетни пред ангажиментите на страната в каквито и да е интернационални съюзи от икономическо или военно естество. Утвърждаването на общностни интереси не трябва да става за сметка на националния такъв. Затова МКК е клуб на патриотите.

МКК винаги ще бъде против тоталитарния атеизъм и либералната релативизация на ценностите. Руският национализъм, преведен включително религиозно, и радикалният ислям имат своя яростен отпор в лицето на МКК. Клубът винаги ще бъде най-суров критик на всеки етатизъм и ценностна унификация.

Винаги от страната на Православието, в лоното на Обединена Европа, защитавайки капитализма и националния интерес, МКК стои с лице към предизвикателствата пред Отечеството ни.

08.12.2014 г.




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ltalev
Категория: Политика
Прочетен: 38466
Постинги: 31
Коментари: 3
Гласове: 6
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031